Τελευταία Νέα :

Αρχική » , » ΨΥΚΤΙΚΟ ΥΓΡΟ R1234YF: ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ;

ΨΥΚΤΙΚΟ ΥΓΡΟ R1234YF: ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ;

Αναρτήθηκε από enkinisi στις 13 Μαρτίου 2014 | 10:39

Μηχάνημα πλήρωσης
Επιστήμονες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το καινούργιο ψυκτικό υγρό δεν παρουσιάζει κανένα κίνδυνο για την ασφάλεια. Η δημόσια συζήτηση ξεκίνησε με αφορμή την άρνηση της αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler να σταματήσει την χρήση του υφιστάμενου -R134A-  υγρού, με άμεση συνέπεια τις νομικές κυρώσεις.

Η δυναμική που παρουσιάζει το υφιστάμενο υγρό ψύξης (αναφορικά με την επίπτωση στην υπερθέρμανση του πλανήτη) είναι 1.000 φορές μεγαλύτερη από αυτή του διοξειδίου του άνθρακα. Η προτεινόμενη αντικατάσταση έχει περίπου τις ίδιες επιπτώσεις στο φαινόμενο του θερμοκηπίου με την χημική ένωση του διοξειδίου του άνθρακα.

Πληροφορίες χρήσης του R134a
Η Daimler ισχυρίζεται πως το R1234yf είναι σε θέση να εκπέμψει τοξικά αέρια κατά την καύση. Η άρνηση να  χρησιμοποιήσει το προϊόν την τοποθετεί κατά παράβαση της σχετικής Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας που απαιτεί την χρήση ψυκτικών υγρών με δυναμική όχι μεγαλύτερη από 150 φορές από αυτή του διοξειδίου του άνθρακα.

Σε μία προσπάθεια που περιγράφεται ως οικοδόμηση μέτρων εμπιστοσύνης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από ανεξάρτητη ερευνητική αρχή αμερόληπτων ερευνητικών γνωμοδοτήσεων να πραγματοποιήσει νέα εκτίμηση του R1234yf.

Η σχετική έκθεση δόθηκε στην δημοσιότητα την περασμένη Παρασκευή. Σύμφωνα με τα ευρήματα δεν διαπιστώθηκε σοβαρός κίνδυνος όσον αφορά την χρήση του συγκεκριμένου ψυκτικού στα «κινητά» συστήματα κλιματισμού κάτω από φυσιολογική και προβλέψιμη χρήση.

Υιοθέτηση του R1234yf από τα νέα αυτοκίνητα
Η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επανήλθε, ανακοινώνοντας πως τα αποτελέσματα της έκθεσης είναι υπερβολικά περιοριστικά. Η Daimler θα προτιμούσε να αναπτύξει συστήματα κλιματισμού που χρησιμοποιούν το διοξείδιο του άνθρακα ως ψυκτικό μέσο. Η εξέλιξη όμως ενός τέτοιου συστήματος μπορεί να πάρει χρόνια.

Οι εταιρείες πίσω από την πρόταση για την χρήση του R1234yf (αμφότερες από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού) υποδέχτηκαν  -όπως ήταν αναμενόμενο- με ενθουσιασμό τα ευρήματα. Στην παρούσα φάση περισσότερα από 500.000 αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ήδη το καινούργιο ψυκτικό μέσο. Το νούμερο αναμένεται να αυξηθεί δραματικά. Υπολογίζεται να φτάσει τα 2 εκ. οχήματα μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Κάτι ακόμη: H υιοθέτηση του R1234yf είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη έχει να κάνει με τις επενδύσεις που χρειάζονται σε υλικοτεχνικό επίπεδο. Προσώρας είναι στα σπάργανα, αν όχι ανύπαρκτες.

Του Γιάννη Τσακίρη
Μοιράσου αυτό το άρθρο :
 

Copyright © 2013 ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ - All Rights Reserved
powered by 3X PRODUCTIONS