Τελευταία Νέα:
Advertisement

Αρχική » , » ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΤΑΙΡΙΩΝ: ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ Ή ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΛΕΕΙ… (2ο ΜΕΡΟΣ)

ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΤΑΙΡΙΩΝ: ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ Ή ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΛΕΕΙ… (2ο ΜΕΡΟΣ)

Αναρτήθηκε από enkinisi στις 8 Οκτωβρίου 2015 | 11:02

Τα προβλήματα για τη Fiat είναι πολλά και μεγάλα
Είναι αλήθεια η απάντηση στον γρίφο  - βλ. οικονομίες κλίμακας & περιορισμό εξόδων  - που ταλανίζει την αυτοκινητοβιομηχανία; Ο CEO της FCA το πιστεύει βαθιά. Την άποψη του δεν συμμερίζονται οι ομόλογοι του όμως που εκτιμούν πως μικρά και ευέλικτα σχήματα είναι σε θέση να κάνουν την διαφορά. Ολοκληρώνοντας την αναφορά μας σήμερα στο ενδεχόμενο συγχωνεύσεων και με αφορμή την πολύ σχολαστική ανάλυση του ιστότοπου Automotive news, ο κ. Marchionne ισχυρίζεται πως τα δυνητικά κέρδη πρόκειται να είναι μεγαλύτερα από το σύνολο των σημερινών παγκόσμιων εσόδων της GM & FCA.

Συγκεκριμένα έχει υπολογίσει πως ο συνδυασμός GM-FCA είναι σε θέση να αποφέρει $30 δις σε ετήσια βάση, ποσό που αντιστοιχεί σε αύξηση 20% απ’ ότι οι δύο εταιρείες αναμένεται να παράγουν φέτος.. Η GM στον αντίποδα, πιστεύει πως η σημερινή ιδέα είναι γεμάτη περισπασμούς, πολιτιστικές επιπλοκές και υπερτιμημένες προβλέψεις κερδοφορίας.

Τα προβλήματα της FCA

Συγκριτικά με τους μεγαλύτερους και οικονομικά ισχυρότερους παγκόσμιους ανταγωνιστές, η FCA αντιμετωπίζει μία σειρά προβλημάτων που εμφανίζονται φορές ανυπέρβλητα. Στους τομείς του περιθώριου κέρδους, στις επενδύσεις έρευνας & εξέλιξης, στην υβριδική τεχνολογία, στην οικονομία καυσίμου, στην αυτόνομη οδήγηση ο όμιλος βρίσκεται πίσω από τον ανταγωνισμό και αυτό  αποδεικνύεται από το γράφημα του πρώτου μέρους όπου φαίνεται καθαρά ότι η FCA αποτελεί τον μοναδικό κατασκευαστή με περισσότερο χρέος απ’ ότι μετρητά.

Ο Marchionne εν πολλοίς ρίχνει το βάρος στην Chrysler και στο γεγονός πως το 2009 προερχόταν από πτώχευση. Στα μάτια των αναλυτών όμως, τα προβλήματα της FCA συνοψίζονται ως εξής:

• Από τους 11 μεγαλύτερους κατασκευαστές, μόνο η FCA έχει καθαρό δανεισμό $8 δις

• Αρκετά από τα μοντέλα του γκρουπ διαθέτουν πλατφόρμες που από άλλους κατασκευαστές θεωρούνται αναχρονιστικές

• Καμία πλατφόρμα δεν υποστηρίζει περισσότερα από 1 εκατομμύριο οχήματα σε ετήσια βάση, κάτι που αυξάνει τα κόστη

• Όλες οι πλατφόρμες αποτελούν επανεκδόσεις της αρχιτεκτονικής που βρήκε ο Marchionne όταν ανέλαβε την Fiat το 2004 και τα ηνία της χρεωκοπημένης Chrysler το 2009. Προκειμένου να ικανοποιούν τα πολύ υψηλά στάνταρντ των δοκιμών πρόσκρουσης, κάθε νέο μοντέλο έπρεπε να είναι βαρύτερο από τον προκάτοχο του. Αυτό σημαίνει και μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου καθώς τα ανταγωνιστικά μοντέλα παρουσιάζουν ελαφρύτερες εκδόσεις σε νέες πλατφόρμες. Με την πάροδο του χρόνου το μειονέκτημα του βάρους αυξάνεται για την FCA

• Δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος στους τομείς των συνδεδεμένων οχημάτων και της αυτόνομης οδήγησης

• Σήμερα, με εξαίρεση την  - αξίας $1.4 εκ - LaFerrari η οποία έχει ήδη ξεπουλήσει, δεν υπάρχει άλλο υβριδικό στον όμιλο. Υπάρχει ωστόσο η δυνατότητα αγοράς του 500e στην Καλιφόρνια, όχι όμως στην Ευρώπη.

• Εταιρείες όπως η Toyota, η Ford και η Hyundai-Kia διαθέτουν τα ίδια προϊόντα σε Κίνα, Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες. Η FCA αποτελεί ακόμα ένα μίγμα πολλαπλών περιθωριοποιημένων διασυνδεδεμένων περιοχών, με συρρίκνωση των πωλήσεων και αμελητέα παρουσία σε Ασία και Ειρηνικό.

Δεδομένου λοιπόν των ποικίλων προκλήσεων αλλά και των περιορισμένων οικονομικών πόρων για την αντιμετώπιση τους, ο Marchionne επιλέγει τον συνεταιρισμό με κάποιον που διαθέτει ήδη όλες αυτές τις τεχνολογίες ή τουλάχιστον τις προετοιμάζει. Έχει προ-επιλέξει την GM, καίτοι δεν διαφαίνεται κάποια πρόοδος στο σχέδιο συγχώνευσης. Παραμένει αμφίβολο αν θα υπάρξει, καθώς οι εκτιμήσεις του για την  - λάθος -  τροπή που παίρνουν τα πράγματα, δεν βρίσκουν απήχηση, πόσο μάλλον στο εσωτερικό της GM.

Των Τριαντάφυλλου Τσουλφά & Γιάννη Τσακίρη
Μοιράσου αυτό το άρθρο :
 

Copyright © 2013 - © 2016 ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ - All Rights Reserved
Mε την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος
..