Τελευταία Νέα:
Advertisement

Αρχική » , » SUZUKI VITARA 1.6 DDiS 4WD: ΙΚΑΝΟ ΠΑΝΤΟΥ

SUZUKI VITARA 1.6 DDiS 4WD: ΙΚΑΝΟ ΠΑΝΤΟΥ

Αναρτήθηκε από enkinisi στις 14 Οκτωβρίου 2015 | 08:02

Διότι όταν λέμε ότι δοκιμάζουμε εκτός δρόμου, το εννοούμε…
Οι εποχές των σκληροπυρηνικών εκτός δρόμου οχημάτων, όπως όλα δείχνουν πέρασαν και έδωσαν τη θέση τους στις κροσσόβερ κατασκευές οι οποίες δίνουν περισσότερη έμφαση στις εντός δρόμου ικανότητες, χωρίς ωστόσο να αφήνουν τελείως στο περιθώριο και τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Η Suzuki αντιλαμβανόμενη τη στροφή αυτή, έβγαλε το Grand και επανέφερε στη γκάμα της το Vitara, προκειμένου να συμβαδίζει με τις σύγχρονες προσταγές και βεβαίως για να μην μείνει εκτός ανταγωνισμού αλλά και πωλήσεων. Μπορεί όλο αυτό να μην αρέσει στους φανατικούς λάτρεις των εκτός δρόμων καταστάσεων, αλλά όπως όλα δείχνουν αυτοί τείνουν να γίνουν(με) μειονότητα, οπότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσαρμόζονται στα θέλω των πολλών. Ωστόσο δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να υποτιμήσετε τη δουλειά των Ιαπώνων στο εκτός δρόμου σκέλους του αυτοκινήτου, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια. 

Πολύ φρέσκια εικόνα


Ότι πιο φρέσκο κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στη κατηγορία
Εξωτερικά το νέο Suzuki Vitara είναι ότι πιο φρέσκο κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στη κατηγορία. Μοντέρνο, νεανικό και όσο πρέπει δυναμικό, καταφέρνει αφενός να μην αφήνει σχεδόν κανέναν ασυγκίνητο με την εξωτερική του εικόνα, αφετέρου να δίνει την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Ωστόσο με μήκος 4.175 μέτρα, πλάτος 1.775 και ύψος 1.61 μέτρα σαφώς και δεν το λες μεγάλο, καθώς αν και στηρίζεται στο πάτωμα του S-Cross είναι σαφώς μικρότερο. Η απόσταση των 18.5 εκατοστών από το έδαφος είναι παραπάνω από ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. 


Ο συνδυασμός των χρωμάτων και τα φώτα ημέρες το κάνουν πιο εντυπωσιακό
Περνώντας στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς και σε εντυπωσιάζει είναι πως παρά τις συμμαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις, οι χώροι της καμπίνας είναι σε θέση να φιλοξενήσουν ακόμη και πέντε άτομα, ενώ και αυτός των αποσκευών, δεν θα σας δημιουργήσει πρόβλημα χωρητικότητας. Από εκεί και πέρα αναγνωρίζεις ότι βρίσκεσαι σε Suzuki από το τιμόνι και το σύστημα κλιματισμού, τα οποία είναι κοινά με το S-Cross. Το ψηλό ταμπλό χαρακτηρίζεται από τους στρογγυλούς αεραγωγούς, το μεγάλο αναλογικό ρολόι στο κέντρο του και τη γυαλιστερή φάσα που το διατρέχει απ' άκρη σ' άκρη. Η οθόνη αφής 7'' είναι εύκολη στη χρήση και ευανάγνωστη ακόμα και με έντονη ηλιοφάνεια. Ένα από τα λίγα ψεγάδια εργονομίας είναι η στριμωγμένη θέση της παροχής ρεύματος και της θύρας USB. Περισσότερα παράπονα ίσως έχεις από τα υλικά, αφού τις σκληρές επιφάνειες σε όλο το ταμπλό άλλος θα τις εκλάβει ως ταιριαστές με τον χαρακτήρα του Vitara και άλλος θα τις θεωρήσει απλώς φθηνές.


Πολύ συμμαζεμένες οι διαστάσεις του
Σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η πλούσια έκδοση GLX όπου εκτός από την  οθόνη αφής 7’’, το Bluetooth και κάμερα οπισθοπορείας που υπάρχει και στην έκδοση GL, διέθετε ακόμη στοιχεία όπως ο αυτόματος κλιματισμός, το adaptive cruise control και ένας πλήρης εξοπλισμός ασφαλείας που περιλαμβάνει αερόσακο γονάτων οδηγού και radar brake support. Το GLX προσθέτει μεταξύ άλλων σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και εμπρός φώτα LED. 

Στα μηχανικά μέρη


Έντονη η εμφάνιση και του πίσω μέρους
O κινητήρας του Vitara της δοκιμής μας είναι ο 1.6 DDIS ο οποίος αποδίδει 120 ίππους με τη ροπή του να φτάνει στα 320 Nm και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων. Σε ότι αφορά την τετρακίνηση, εκεί που παλαιότερα συναντούσες το κιβώτιο με τις «κοντές» σχέσεις, υπάρχει πλέον ένας περιστροφικός διακόπτης. Οι τετρακίνητες εκδόσεις, όπως ήταν αυτή της δοκιμής μας διαθέτουν το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα «All Grip». Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα λειτουργίας του («Auto», «Sport», «Snow-Mud» και «Lock») αναλόγως με τις συνθήκες οδήγησης και του οδοστρώματος. To «Lock» συνδυάζεται μόνο με την επιλογή «Snow-Mud» και πραγματικά αυξάνει κατακόρυφα τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου. 

Εντός αλλά και πολύ εκτός δρόμου


Τα πλαστικά δεν αφήνουν και πολύ θετική εντύπωση.
Πολύ καλή κίνηση η τοποθέτηση του αναλογικού ρολογιού
στην κορυφή της κονσόλας
Μπορεί το νέο Suzuki Vitara να δείχνει αλλά και να είναι πιο πολιτισμένο σε σχέση τόσο με το παλιό Vitara όσο και με το Grand, αυτό ωστόσο δεν μας θα ήταν εμπόδιο για εμάς να το βγάλουμε και σε πραγματικά εκτός δρόμου συνθήκες για να διαπιστώσουμε τις δυνατότητές του. Πρίν όμως φτάσουμε στο χώμα, σε ασφάλτινο τερέν θα διαπιστώσετε πως εμπνέει μεγάλη ασφάλεια σε κάθε κατάσταση, ακόμη και αν το παρακάνετε. Στις ευθείες ταξιδεύει με άνεση και μπορεί η ηχομόνωση να είναι οριακή, οι θόρυβοι ωστόσο δεν γίνονται ενοχλητικοί, όσο η ταχύτητα παραμένει εντός της λογικής και του σκοπού ύπαρξης και δημιουργίας του αυτοκινήτου. Σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις είναι υπαρκτές αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα τρομάξουν οδηγό και συνεπιβάτες, καθώς η ανάρτηση μπορεί αρχικά να σας φανεί μαλακή, στη πράξη όμως θα διαπιστώσετε πως δεν είναι τόσο, όσο δείχνει. 


Πολύ καλοί οι χώροι στο εσωτερικό
Κάνοντας πολλά χιλιόμετρα κυρίως εντός πόλης, η κατανάλωση δεν ανέβηκε πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ, νούμερο ιδιαίτερα καλό, στην επίτευξη του οποίου βοηθάει και η κλιμάκωση του κιβωτίου που επιπλέον χαρακτήριζεται και από πολύ θετική αίσθηση στην αλλαγή των σχέσεων. Μόνο όταν επιλέξαμε τη ρύθμιση sport και οδηγώντας ανάλογα, αυτή βρέθηκε στα 6.5. Η μεγάλη όμως χαρά και ικανοποίηση ήρθε όταν βρεθήκαμε εκτός δρόμου σε έναν πολύ, μα πάρα πολύ λασπωμένο δρόμο με κοκκινόχωμα παρακαλώ. Ακόμη και όταν τα λάστιχα είχαν μπουκώσει από τη λάσπη, αυτό που μας πρόδωσε ήταν η βαρύτητα και η ανύπαρκτη πρόσφυση η οποία απλώς «τράβηξε» το αυτοκίνητο εκτός δρόμου, όπως βλέπετε και στη φωτογραφία. Αφού το ξεκολλήσαμε και παρά το γεγονός πως αντί για λάστιχα είχαμε τέσσερις ρόδες λάσπης, το Vitara ξεκίνησε στην ανηφόρα, μας επέτρεψε να το στρίψουμε και με τη βοήθεια του Hill Descent να βγούμε αλώβητοι από την περιπέτεια. Όπως λοιπόν αντιλαμβάνεστε αν του τοποθετήσετε και μία τετράδα σωστά ελαστικά, θα πάτε πολύ πιο μακριά από εκεί που θα σας επιτρέψει η λογική σας. 

Γνήσιος απόγονος


Δυνατός και οικονομικός, αλλά ακούγεται κάπως παραπάνω
Η Suzuki με το Vitara έδειξε πως μπορεί να εκσυγχρονίστηκε και να ευθυγραμμίστηκε με τις επιταγές των καιρών, δεν ξέχασε όμως και κυρίως δεν απεμπόλησε την δυνατότητά της να φτιάχνει πραγματικά ικανά εκτός δρόμου οχήματα. Και το νέο Vitara είναι ένα τέτοιο όχημα. Μπορεί με τη πρώτη ματιά να μην σας γεμίζει το μάτι, αλλά να είστε σίγουροι πώς να η εκτός δρόμου αναζήτηση είναι στο DNA σας, αυτή θα καλυφθεί και με το παραπάνω. Όσο για τη τιμή, αυτή για την πλούσια έκδοση GLX της δοκιμής μας βρίσκεται κάτω από τα 25000 Ευρώ με απόσυρση και φυσικά είναι λογική καθώς πάνω και πέρα από τον πλούσιο εξοπλισμό, πρόκειται για ένα ικανό αυτοκίνητο τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.



  • Εμφάνιση                                                          
                             • Αίσθηση των πλαστικών 
  • Χώροι
 Ηχομόνωση 
  • Εξοπλισμός

  • Απόδοση κινητήρα

  • Εκτός δρόμου δυνατότητες

  • Συμπεριφορά εντός δρόμου



Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   120
Τελική ταχύτητα       180 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     12,4’’
Μέση κατανάλωση δοκιμής   6 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       111 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      100 €
Του Σωτήρη Βουτσελά

Άκρως ικανοποιητικός για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου
Ανάλογα με τις διαθέσεις  και τις ανάγκες
Η λάσπη στους τροχούς ήταν πολύ μα πολύ περισσότερη από αυτή που φαίνεται,
με αποτέλεσμα η ζυγοστάθμιση να πάει περίπατο οπότε…
Το μπάνιο ήταν απαραίτητο και μάλιστα κράτησε και πολύ ώρα μέχρι να απομακρυνθεί όλη η λάσπη
Μοιράσου αυτό το άρθρο :
 

Copyright © 2013 - © 2016 ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ - All Rights Reserved
Mε την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος
..